Det Neurologiske Fundament for

Livslang Læring...




Lad mig starte allerede nu

 

 

 



"Denne fantastiske rejse, vi kan sende vores små børn på ved at stimulere med mest mulig aktivitet, 

giver de bedste forudsætninger for kropslig behændighed og livslang læring"

Det Neurologiske Fundament for LIVSLANG LÆRING er dit redskab til at forstå, hvor vigtig den rejse, mennesket kommer på, fra det fødes til, det skal lære at lære.

Vi har gjort alt det komplicerede super-nemt for dig at gå til. Vi præsenterer reflekser, sanser, motorik og den udvikling, du - både som underviser i gymnastik, motorik, svømning eller anden sport - og som forælder skal vide mest muligt om for, at barnet vil trives og udvikles, som det skal. 

Design uden navn (7)

Hvert tredje barn, som starter i 0.klasse har motoriske problemer! 

ÅRSAGEN = Forældre gør for mange ting i dagligdagen for deres børn og har givet deres børn en "sidde-livsstil"

EFFEKT = De bliver udadreagerende, får indlæringsproblemer og kan ikke udføre simple dagligdagsgøremål

Vi er klar over, at det lyder barskt, vi er selv forældre.

"Vi ved, hvad det her betyder for familier, der gerne vil det bedste for deres børn, derfor vil vi SÅ gerne hjælpe både forældre og instruktører til at blive dygtige til at få en masse viden om, hvordan vi i fællesskab kan få meget mere kvalificeret viden ind i hverdagen om børns motoriske rejse frem mod mestring af egen krop."

Viden, der skal støtte både i idrætssammenhænge - til gymnastik, til svømning, på legepladsen - og især træning hjemme på gulvet til at starte med.

Jo mere træning af kroppen, des mere kognitiv forståelse og udvikling af menneskelige kundskaber og faglige evner

Design uden navn (9)

 

 

 

 

 

 

 

 

På dette online-kursus får du viden omkring:

1. Barnets reflekser og arbejdet med integration af dem

2. Sanserne og gode ideer til arbejdet med dem

3. Motorisk udvikling - både den grove og den fine

4. Den bevægelsesmæssige udvikling, som booster børn

5. Hvordan hjernen arbejder med input og processer

6. Hvordan du træner selvkontrol og sociale færdigheder

7. Hvorfor børn fx ikke kan sidde stille på en stol og skrive af fra tavlen

8. Hvad du kan gøre allerede fra i morgen af....

 







JEG VIL SÅ GERNE LÆRE DET HER

Ypisa

“Altafgørende viden for arbejdet med børn...
Som instruktør, synes jeg, det er altafgørende at vide, hvordan den motoriske udvikling hænger sammen, og hvordan der kan arbejdes med den i forskellige sammenhæng.

Med dette kursus fik jeg meget mere end det, bl.a. hvordan jeg hjælper barnet på rette vej eller hvordan jeg kan gå tilbage og gøre fx en øvelse nemmere, så den passer på det rigtige niveau.”

Instruktør, Slagelse Korsør og Ergoterapeaut

Med kurset får du også dette fine opslagsværk, som du kan kigge i, når du vil huskes på, hvad der er vigtigt. Du kan også bruge opslagsværket som en hjælp, når du vil forklare noget, når du fx underviser. 

149108639_411497403475273_8436435286293538315_n

Hvem er kurset til?

Kurset er lige præcis for...

  • Dig, der arbejder med børn i alderen 0 - 8 år
  • Dig, der elsker motorisk udvikling og vil vide alt det bagved
  • Dig, der underviser børn 
  • Dig, der underviser i idræt
  • Dig, der vil forstå dit barns udvikling
  • Dig, der har et barn, som ikke trives
  • Dig, der har et barn, som er udadreagerende
  • Dig, som har et barn, som ikke kan følge med

Når du er færdig med kurset, kan du....

  • genkende reflekser og fejl på integration
  • forstå sansernes betydning for barnets udvikling
  • spotte hvor du skal sætte ind, når nogle øvelser virker for svære
  • støtte både små og større børn i træningen
  • guide og vejlede andre forældre, når noget bliver svært for deres børn
  • undgå mange konflikter, fordi du bliver skarp på, hvad du træner og hvorfor du træner det, du har planlagt
  • stå stærkt som vidensperson - vi er få i Danmark, som arbejder på dette - og lad os sammen hjælpe børnene
Design uden navn (12)
Ypisa

“Denne fantastiske rejse, som vi kan sende vores små børn på ved at stimulere med mest mulig aktivitet, giver de bedste forudsætninger for kropslig behændighed og livslang læring.
Vi skal se opbygningen som et hierarki, et system for udvikling, hvor fundamentet skal bygges "brick by brick" - et solidt og veludbygget fundament.”

Tidligere skoleleder, vidensformidler, coach og svømmeinstruktør

Ypisa

“Vi skal forstå, at træningen med vores børn skal være mere kvalificeret og langt mere nuanceret, så vi kan sikre, at de har alle forudsætninger for at opnå faglige færdigheder - børn skal lære at lære, inden de kommer i skole”

Cand. Scient. idræt og sundhed, svømmeinstruktør og tidligere skolelærer

Din investering i kurset

"Det neurologiske fundament for livslangs læring"

995,- inkl. moms

(inkl. kursus, opslagsværk og forsendelse heraf)


Og hov, det er nogenlunde samme pris, som en time hos en motorikspecialist - og langt under den mængde penge, vi (mest os mødre) bruger på diverse pastelfarvede motorikredskaber. (2)


Tre argumenter for at gå i gang nu:

1. Du savner simpelthen bare noget godt baggrundsviden 

2. Du er forælder og vil virkelig gerne gøre det bedre med træning og undgå fejl-integration sker hos dit barn

3. Vores metode er veldokumenteret, og DET VIRKER 


Jeg vil starte med det samme

Og hov, det er nogenlunde samme pris, som en time hos en motorikspecialist - og langt under den mængde penge, vi (mest os mødre) bruger på diverse pastelfarvede motorikredskaber. (1)